مستندات دینی و عربی (جدید)
مقدمه
اینجانب حبیبه درگاهی ممان دارای مدرک ——– با — سال سابقه خدمت به عنوان دبیر دینی و عربی در آموزش وپرورش یکی از مدارس دبیرستانی پسرانه آموزش وپرورش استان مرکزی به نام مدرسه دبیرستان ——- واقع دربخش —— که تعداد دانش اموزان این مدرسه ——نفر مشغول به خدمت هستم. تربیت دینی یکی از مهمترین اهداف نظام آموزشی کشور است و اهمیت و جایگاه ویژه آن باعث شده است درس مستقلی، که عموماً تحت عنوان قرآن و تعلیمات دینی شناخته میشود، با سایر دروس در هر پایه تفاوتهای عمدهای داشته باشد. اصولاً ماهیت دروس دینی بهگونهای است که از نظر محتوای آموزشی، فرایند یادگیری و شیوههای آموزشی با دروس دیگر قابل مقایسه نیست.
به عبارت دیگر، هر فعالیتی که از سوی معلم برای یادگیری در دانشآموز انجام شود، صرفنظر از ارزش محتوای مورد یادگیری، آموزش و تدریس محسوب میشود. در این صورت و دروسی چون ریاضی، جغرافیا، زیستشناسی، تاریخ، علومپایه و… همگی از این نظر در یک ردیف جای میگیرند، اما اگر یادگیری را مفهومی فراتر از آموزش تلقی کنیم و در واقع آن را هدف آموزش بدانیم، در آن صورت باید فرایندی را که در استمرار زمان باعث ایجاد تمرین، تجربه و تغییرات تدریجی و نسبتاً پایدار در دانشآموز شود، یادگیری تلقی کرد. درس دینی از این نظر با سایر دروسی که نام بردیم بسیار متفاوت است.
فهرست
مقدمه 1
ارزیابی عمومی 2
وظایف شغلی 2
ـ نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: 5
ـ نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: 5
اهداف و اصول آموزش دینی 5
عناوین تجارب 10
تجربه 1 10
تجربه 2 12
تجربه 3 16
تجربه 4 18
مشکلات تدرس دین و زندگی 21
مشکلات تدریس عربی 23
تهدیدات 24
راهکارهای تدریس دینی 27
راهکارهای تدرس عربی 29
اقدامات خاصی 31
بیان نکات ویژه و کلیدی 31
برنامه خاص 31
نتیجه گیری 32
منابع 33
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 34
مطالب مرتبط