پاورپوینت هوش تجاری و انباره داده ها Business Intelligence & Data Warehouse
مقدمه
وقتی در یک شرکت و یا موسسه برای تولید یک محصول و یا سرویس جدید ، نظرات و پیشنهادات مختلفی ارائه می شود ، که هریک از افراد آن شرکت معمولا این پیشنهادات را با توجه به تولید کنونی و دیدی که از شرکت خود دارند ارائه می دهند، اما نکته مهم این است که آیا شنیدن آن نظر ها و پیشنهادها با تقاضای مشتری و افراد ذی نفع منطبق است ؟ در این حالت باید بخش های تحقیق و توسعه مطمئن شوند که صدای مشتری را شنیده اند. درک این خواسته های ناگفته نکته بسیار مهم و اساسی در تولید یک محصول جدید است.
تعریف
هوشمندی کسب و کار به اکتساب،تفسیر، مقایسه، ارزیابی و بهره برداری از اطلاعات مرتبط با کسب و کار گفته می شود.
هدف اصلی یک سیستم هوش تجاری پشتیبانی از تصمیم درست است.
اهداف
تعیین گرایشهای تجاری سازمان و متمرکز کردن اهداف کلان و اساسی خود
تحلیل عمیق بازار
پیش بینی بازار و توسعه ی سهم بازار
بالابردن سطح رضایتمندی مشتریان
شناسایی مشتریان دائمی
سهولت تصمیم گیری
شناسایی به هنگام و سریع فرصت ها و تهدید ها
تعریف بیل اینمون از انباره دادهها:
” مجموعه ای از داده های موضوع گرا، یکپارچه، غیر فرار و وابسته به زمان برای پشتیبانی از تصمیم گیری های مدیریتی.“
…
ویژگی های اصلی انباره داده ها
موضوعگرا
نگه داری دادههای مرتبط با یک موضوع خاص، سازماندهی ویژه به منظور استخراج مفاهیم و نتایجی خاص. نتیجه: افزایش سرعت جستجوها
یک پارچه
سازگاری کامل به علت ذخیره سازی ها داده زیر نظر مدیریت واحدی. چنین سازگاری در سایر سیستم ها مثل سیستم های شبکه ای و توزیعی ناممکن است.
متغیر با زمان
در سیستم انباره داده، داده ها هرگز بهروزرسانی نمی شوند. بلکه داده های جدید و یا تغییر یافته با مهرهای زمانی جدید به انباره اضافه میشوند.
غیر فرار
دادههای انباره داده همیشه از لحاظ فیزیکی مجزا هستند و بهروزرسانی نمیشوند. در نتیجه نیاز به پردازش تعاملات، بازگرداندن فرایند و مکانیزم کنترل تصادم از بین میرود.
…
مزایای بکارگیری پایگاه داده تحلیلی
بهبود کیفیت در تصمیم گیری
افزایش شانس موفقیت در رقابت های تجاری
برقراری ارتباط قویتر با مشتریان
بهبود سطح عملیاتی
بهبود رابطه فروشندگان و مشتریان
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 33
مطالب مرتبط