این فایل پاورپوینت درباره تحلیل تضاد در روابط نمایندگی و مدیریت سود بوده و به بررسی تئوری نمایندگی، نقش سود حسابداری در قراردادها، و نحوه مدیریت سود از دیدگاههای مختلف پرداخته و تضاد منافع میان مدیران و سهامداران را تحلیل می کند.
مقدمه
تئوری اثباتی حسابداری بهمنظور درک رفتار مدیران در انتخاب سیاستهای حسابداری و تأثیر آن بر روابط نمایندگی شکل گرفته است. در این تئوری، مدیران بهعنوان نمایندگان مالکان معرفی میشوند که انگیزههای متفاوتی نسبت به مالکان دارند و این تفاوتها منجر به تضاد منافع میشود. این تضاد در صورتی که کنترل نشود، میتواند به ضرر مالکان منجر شود. برای کاهش این تضاد، مکانیزمهایی مانند گزارشگری مالی و ارزیابی عملکرد بر اساس سود حسابداری معرفی شدهاند.
در این پاورپوینت تحلیل تضاد در روابط نمایندگی با استفاده از مفاهیم اقتصاد اطلاعات و تئوری بازیها بررسی شده است. یکی از مهمترین پیامدهای این تضاد، مدیریت سود است که مدیران بهواسطه آن میتوانند عملکرد خود را به نحوی که مطلوب آنهاست، نمایش دهند. مدیریت سود به دو شکل اصلی مدیریت سود واقعی و مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی انجام میشود و هر دو نوع میتوانند پیامدهای مثبت و منفی داشته باشند.
بازی های مشارکتی و غیرمشارکتی در تئوری بازیها بهعنوان ابزارهایی برای تحلیل رفتار مدیران و مالکان در نظر گرفته میشوند. در بازیهای غیرمشارکتی، مدیران ممکن است با تحریف گزارشهای مالی و نمایش نادرست سود، سعی در افزایش منافع خود داشته باشند. در مقابل، بازیهای مشارکتی تلاش دارند تا از طریق ایجاد تعهدات و قراردادهای الزامآور، منافع هر دو طرف را تأمین کنند.
فهرست مطالب
تحلیل تضاد در روابط نمایندگی و مدیریت سود
مقدمه
خطر اخلاقی و عدم تقارن اطلاعاتی
مدلسازی تضاد میان مالک و نماینده با استفاده از تئوری بازیها
تحلیل تضاد در روابط نمایندگی
تئوری بازی
بازی غیر مشارکتی میان مدیر و مالک
بازی مشارکتی میان مدیر و مالک
روشهای کنترل تضاد در روابط نمایندگی
سود خالص به عنوان شاخصی برای ارزیابی عملکرد
مدیریت سود
الگوهای مدیریت سود
انگیزههای مدیریت سود
مدیریت سود خوب در مقابل مدیریت سود بد
پیامهای مدیریت سود بد برای گزارشگری مالی
شاخص ارزیابی عملکرد
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 45
مطالب مرتبط