این پاورپوینت به بررسی مفهوم اندازه بازار و روش های برآورد آن می پردازد. با تحلیل اندازه بازار شرکت ها می توانند فرصت های موجود را شناسایی، رقبا را ارزیابی و تصمیم های استراتژیک برای ورود و رشد در بازار اتخاذ کنند.
اندازه بازار چیست؟
به تعداد افراد موجود در بازار مشخصی، که مشتری بالقوه محصولات و خدمات شما محسوب میشوند، اندازه بازار میگویند. ممکن است – بسته به استراتژیهای توزیع و کانال های توزیع در بازاریابی – بخواهید تعداد فروشندگان بالقوه محصول و خدماتتان را هم بدانید (به عنوان مثال اگر لباس ورزشی میفروشید، چند فروشندهی محصولات ورزشی وجود دارند که ممکن است محصولات شما را بفروشند). با استفاده از چنین محاسباتی میتوانید اندازه فرصتهای موجود در هر بازار مشخصرا تعیین کنید. با این وجود شناخت فاکتورهای دیگر (مانند فضای رقابتی موجود) نیز مهم است. آیا شکافی در بازار وجود دارد که محصول و خدماتتان میتواند آن را پر کند؟
اهمیت شناخت اندازه بازار
تجزیه و تحلیل اندازه بازار یک فرآیند حیاتی برای هر کسب و کار، به ویژه برای استارتاپها و کسبوکارهای جوان، است. این فرآیند به شما اطلاعات اساسی درباره محصولات و خدمات خود، مخاطبان هدف، رقبا، و شرایط بازار فعلی و آینده را ارائه میدهد. اندازهگیری بازار از اهمیت بالایی برای اهداف مختلفی مانند برنامهریزی استراتژیک، تعیین تراکم رقبا، و اخذ تصمیمهای اقتصادی بهرهبرداری میکند.
شناخت مخاطبان:
تجزیه و تحلیل بزرگی بازار به شما کمک میکند تا مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و از طریق مطالعه نیازها و ترجیحات آنها، بهبود محصولات و خدمات خود را رقم بزنید.
تشخیص فرصتها و تهدیدها:
با تحلیل بازار، میتوانید فرصتهای نیازهای بازار را شناسایی کنید و راههای جدیدی برای جذب مشتریان پیش بگیرید. همچنین، تهدیدها و رقبای محتمل را نیز تشخیص داده و برنامههای مقابله با آنها را تدوین کنید.
ارزیابی رقبا:
با تحلیل اندازه بازار، میتوانید رقبای خود را به خوبی شناسایی کنید و میزان درآمد و سهم بازار آنها را ارزیابی کنید. این به شما کمک میکند تا استراتژیهای مناسبی را برای ورود به بازار تدوین کنید.
بودجه بندی و تصمیم گیری های استراتژیک:
بودجه بندی به شما اطلاعات مورد نیاز برای برنامهریزی بودجه، تعیین قیمت، تبلیغات و استراتژیهای بازاریابی را ارائه می دهد.
فهرست مطالب:
اندازه بازار چیست؟
اهمیت شناخت اندازه بازار
منابع تعیین اندازه بازار
روشهای اندازه گیری بازار
رویکرد پایین به بالا
رویکرد بالا به پایین
و…
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 26
مطالب مرتبط