دانلود مقاله ضریب دراگ استوانههای مدور در جریان توریولانس جو اتمسفر تابع جریان در مختصات استوانه ای نمودار ضریب درگ استوانه جریان توریولانس جو تحقیق اتمسفر یا جو زمین جو یا اتمسفر فرق جو با اتمسفر مقاله در رابطه با اتمسفر جریان توریولانس
مقاله ضریب دراگ استوانههای مدور در جریان توریولانس جو (اتمسفر)
یک آزمایش روی ضریب دراگ استوانههای مدور برای بررسی طوفان کاگوشیمای ژاپن اجرا شد. یک دستگاه ساده اندازهگیی ضریب دراگ که قابلیت چرخش نیز دارد به صورت عمودی در یک فضای باز در برابر جریان متوسط باد قرار میگیرد. استفاده از این وسیله به ما در اندازهگیری ضریب دراگ (cd) استوانههای مدور کمک میکند.
نتایج نشان میدهند که مقادیر ضریب دراگ (cd) سیلندرها در جریان با توربولانس بالای جو، تقریباً با آزمایشات جریان آرام داخل تونل باد برابر است. این مطالب بر این موضوع دلالت دارد که نیروی دراگ سیلندر در جریان توربولانس با مقیاس بزرگ
(Large – scale) نزدیک به مقادیر جریان آرام است.
مقدمه
خصوصیات آیرودینامیکی bluff bodies در جریان توربولانس جو یکی از مهمترین موضوعات در مهندسی باد است و به طور ممتد در مراکز علمی و تحقیقاتی مطالعه میشود. به منظور محاسبه و پیشبینی خصوصیات آیرودینامیکی bluff bodies، تستهای تونل باد با جریان آرام و یکنواخت در بسیاری موارد اجرا میشود. سپس، اگر لازم باشد جریان توربولانس بر آیرودینامیک bluff bodies تحقیق و بررسی شود. اختلاف بین نتایج جریان آرام و جریانهای گوناگون توربولانس بررسی میشود و خصوصیات آیرودینامیکی bluff bodies در جریان توربولانس جو محاسبه و پیشبینی میشود. ما یک سری مطالعات تجربی برای بررسی اثرات توربولانس روی جریان متوسط پشت bluff bodiesهای دو بعدی و سهبعدی انجام دادیم. نتایج ذیل با تأکید روی اثرات مقیاس توربولانس به خوبی شدت توربولانس نتیجهگیری شدهاند. جریان نزدیکگردابه پشت یک bluff body بوسیله دو پدیده اصلی جریان حاکم است: جدایی جریان و گردابه. اگر یکی یا هر دوی این دو پدیده در ورود آشفتگی در حوزه جریان تأثیرگذار باشند، هر پارامتر جریان مربوط به گردابه شاید موضوع مهم تغییرات باشد. مقیاس های طولی وابسته به این دو پدیده، ضخامت لایه برشی و فاصله بین دو لایه برشی جدا شده یا به طور سادهتر، اندازه جسم است.
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 8
مطالب مرتبط