مقاله بررسی نقش و عوامل فرآیند شایسته سالاری بر سلامت اداری نظام اداری ایران
مقاله جهت دریافت درجه کارشناسی در رشته مدیریت دولتی (چند بخشی)
چکیده موضوع :
در هزاره سوم میلادی و در دنیای پر تلاطم کسب و کار کنونی، سازمان ها در تلاش و رقابتند تا شایسته ترین مدیران را، به عنوان یک مزیت رقابتی، شناسایی، جذب و حفظ کنند. شایستگی مجموعه ویژگی هایی است که در عملکرد شغلی موفق و نیل به هدف های سازمانی سهیم است. این شایستگی ها شامل دانش، مهارت ها، توانایی ها به اضافه ویژگی هایی نظیر ارزش ها، انگیزش، نوآوری ها و کنترل خود می شوند.
امروزه منابع انسانی پرورش یافته عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمان هاست و این زمانی تحقق می یابد که بتوان با شیوه علمی و منطقی منابع انسانی را خوب مدیریت و توان و فکر آنان را در اختیار اهداف رقابتی سازمان قرار داد. شایسته سالاری از جمله عواملی است که موجب شکوفایی ، وفاداری و تعهد کارکنان به کار و سازمان می شود. استقرار شایسته سالاری پدیده و فرآیند ساده ای نیست ، بلکه مجموعه ی پیچیده ای از ساز و کار هایی است که طی یک فرآیند بلند مدت و منطقی باید در سازمان استقرار یابد و لازمه ی آن را فراهم آورد. .در این مقاله ضمن تعریف شایسته سالاری ونقش و اهمیت آن به ویژگی های نظام شایسته سالاری در سازمانها، ضرورت مدیریت شایستگی مدار، مشکلات و موانع شایسته سالاری موجود در سازمانهای دولتی و ارائه پیشنهادات در این زمینه می پردازیم.
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول : مفاهیم وکلیات
1-1 مقدمه
1-2 اهمیت تحقیق
1-3 اهداف تحقیق
1-4 مسئله و سوال تحقیق
1-5 فرضیات تحقیق
1-6 تعاریف عملیاتی واژگان کلیدی
1-7 متغیر های تحقیق
1-8 دامنه تحقیق
1-9 موانع و محدودیت های تحقیق
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 66
مطالب مرتبط