طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم درس 11 منابع
برای شروع کار، دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید و بخواهید هر گروه تعدادی مواد و وسایلی که در آن روز مصرف کرده و میکنند روی کاغذ بنویسد. برای مثال نان، شیر، چای، لباس، کفش، کتاب، دفتر، خودکار سپس فکر کنند هریک از آنها از چه موادی تهیه شده و نهایتاً به کدام منبع اولیه برخورد میکنند.
ممکن است خودتان روی چند برگ کاغذ تعدادی تصاویر بچسبانید جلوی هر تصویر علامت سؤال بگذارید. به هر گروه یک برگ از تصاویر را بدهید و از آنها بخواهید درباره اینکه این وسایل از چه چیزی تهیه میشوند همفکری کنند. ابتدا خودتان یک مثال بزنید و آنها مطابق با مثال شما سایر تصاویر نام و منبع را بیان کنند.
بگذارید هر گروه نتایجی را که به آن رسیده، بیان کند. برای مثال یک گروه ممکن است بگوید…
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ انواع منابع را ذکر کنند.
✅ موارد لازم برای کشاورزی و دامپروری را توضیح دهند.
✅ برای هر کدام از منابع و وسایل و کالاهایی که از آنها به دست میآید مثال بزنید.
✅ بر روی تصاویر یا زندگی واقعی خود منابع مورد نیاز برای تامین نیازها را شناسایی کنند.
✅ به نقش نفت و فلزات در تامین وسایل زندگی اشاره کنند.
فرمت فایل: WORD , PDF
تعداد صفحات:
مطالب مرتبط