طرح درس و روش تدریس علوم چهارم درس 5 گرما و ماده

طرح درس و روش تدریس علوم چهارم درس 5 گرما و ماده
از دانش آموزان بخواهید با کمک اعضای گروه خود، وسایل مربوط به فعالیت های این درس را از قبل تهیه کنند و به کلاس بیاورند. تصویر عنوانی، یکی از کاربردهای انرژی گرمایی که پختن غذا است را نشان می دهد.

به دانش آموزان بگوئید متن بالای صفحه را بخوانند و آن‌ها را در یک گفتگوی عمومی دربارة ی تجربه آن‌ها درباره زمانی که تب داشته‌اند و اندازه گیری دمای بدن شرکت دهید. از دانش آموزان بخواهید فعالیت این صفحه را به دقت انجام دهند. آنها باید به این نتیجه برسند که برای دانستن دمای دقیق یک جسم باید از دماسنج استفاده کرد.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

از دانش آموزان انتظار می رود پس از پایان این درس بتوانند با توجه به شواهد، نسبت به استفاده از دماسنج در تشخیص میزان گرمی و سردی اجسام، کنجکاوی نشان دهند و در حفاظت از انرژی گرمایی علاقمند باشند.

اهداف درس:
✅ به اهمیت دماسنج در تشخیص سردی و گرمی یک جسم پی ببرند.
✅ به این نتیجه برسند که گرما از جسم سرد به جسم گرم منتقل می شود.
✅ پی ببرند که رسانایی گرما در اجسام مختلف یکسان نیست.


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD , PDF

تعداد صفحات تعداد صفحات:

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط