طرح درس و روش تدریس علوم دوم درس 14 از گذشته تا آینده (نان)
در این درس، تلاش شده دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری بر زندگی بشر یعنی تهیه نان آشنا شده، سیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسند و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند.
انسان به تدریج خوشههای نارس غلهها را خورد. برای خوشمزه شدن آن را کوبید و به صورت خمیر درآورد، با آتش برشته کرد و خورد…
دانش آموزان را ترغیب کنید با مشاهده دقیق تصویر ارائه شده در صفحه کتاب درسی شگفتیهای نان را در گروه به گفتگو بگذارند و اهمیت آن را در زندگی خود بررسی و بیان کنند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
در پایان این درس انتظار میرود دانش آموزان بتوانند:
✅ اطلاعاتی در مورد چگونگی تهیه نان در زندگی روزمره خود جمع آوری، ثبت و گزارش کنند.
✅ اطلاعاتی در مورد تغییرات فناوری یک نمونه نان در یک بازه زمانی جمع آوری، ثبت و گزارش نمایند.
✅ اطلاعاتی در مورد عوامل تأثیرگذار بر فناوری یک نمونه نان در یک بازه زمانی جمع آوری، ثبت و گزارش نمایند.
فرمت فایل: WORD , PDF
تعداد صفحات:
مطالب مرتبط